Lakásfelújítás GY.I.K

Összegyűjtöttük a leggyakrabban kapott kérdéseket a lakásfelújítással és annak menetével kapcsolatosan és próbáltuk maximálisan megválaszolni ezeket.

Mi az első lépés?
Az első lépés minden esetben a felújításhoz tartozó költségvetés elkészítése, ennek feltétele a felmérés, melynek kettő módja van, erről IDE kattintva olvashat. Az árajánlat elfogadása után következik a szerződéskötés, de erről is írtunk már bővebben, IDE kattintva ezt is eléri.

Mit tartalmaz az ajánlat?
Minden ajánlatban, úgynevezett költségvetésben tételesen feltüntetjük az elvégzendő munkálatokat, anyag és munkadíj tekintetében is. Ebből szinte 100 százalékos pontossággal kiszámítható a felújítás teljes költsége. Azonban vannak tisztázatlan kérdések, hogy mi tartozik bele anyag oldalról, esetleg mi nem. Ezen probléma megelőzésére mindig előre egyeztetjük, hogy mit vásárol a megrendelő és mi az, amit mi biztosítunk. Leggyakrabban kizárólag a segédanyagokat szoktuk árazni az ajánlatban, szükség esetén még kültéri és beltéri nyílászárókat, melegburkolatot és egyes gépészeti berendezéseket. A szerelvényeket, szanitereket és burkolatokat nagyon ritkán biztosítjuk, mivel ebből millió féle létezik, így a megrendelő tudja kiválasztani a számára legmegfelelőbbet. Persze ezekben is tudunk segítséget nyújtani.

Mikor tudnak kezdeni?
Általában megrendeléstől számított 1-4 hét múlva tudjuk beütemezni a tárgyi lakásfelújítás kezdését. Számos alvállalkozóval és saját munkaerővel is rendelkezünk, így a kezdéshez szükséges bontásokat, villanyszerelést és gépészeti szerelést szinte rögtön tudjuk biztosítani.

Mennyi időt vesz igénybe a felújítás?
Ez nagyon változó. Egy tisztasági festés akár pár nap alatt megoldható, egy komplett fürdőszoba felújítás akár 2-3 hét alatt elvégezhető, de egy összetetted felújítás bőven elérheti a 4-5 hetes időtartamot is. Nem beszélve a beszerzendő anyagokról, egyes beltéri ajtókra akár 8 hetet is kell várni, szintúgy az egyedi bútorokra is. A szerződésben minden esetben meghatározott a lakásfelújítás kezdési és befejezési dátuma.

Nekem – mint megrendelőnek – mit kell megvennem?
Ebben is végig segítséget nyújtunk, a lakásfelújítás során szükséges szaniterek, szerelvények, burkolatok beszerzésében. A felújítás előtt összegyűjtjük a mennyiségeket, a típusokat és az időpontokat, hogy mit és mikorra kell beszerezni.

Mi történik a keletkezett hulladékkal?
Egy lakásfelújítás során jelentős mennyiségű hulladék keletkezik, erre kiemelt figyelmet kell fordítani. Alapjáraton költségvetésben árazzuk a bontás és az építés során keletkezett hulladékok elszállítását. Ezt megközelíthetőség szerint erre alkalmas konténerrel vagy sittes zsákban történő elszállítással.

Tudnak segíteni az állami támogatás igénylésében?
Természetesen, minden ránk vonatkozó részt megfelelően elkészítünk és összegyűjtünk. A felújítás végén egyben átadjuk a dokumentumokat, melyeket már csak leadni kell. Ami ide vonatkozik: vállalkozási szerződés, számlák, számlaösszesítő. A többi személyes dokumentumot értelemszerűen a megrendelő tudja elintézni saját magának.

Mi történik határidő csúszás esetén?
Bárhol előfordulhat csúszás, bármilyen befolyásoló tényező által. Amennyiben pótmunka vagy többletmunka válik szükségessé, akkor nyilván az a határidőt is befolyásolja és elfogadott a határidő kitolása. Amennyiben egyéb, a felújítást nem érintő okokból történik csúszás, akkor a szerződésben meghatározott kötbér kerül érvényesítésre. Ez általában a teljes vállalási díj százalékos formájában kerül meghatározásra, heti vagy napi lebontásban.

Mikor kell fizetni?
Nálunk a fizetési ütemezés mindig személyre szabott. Ezt leginkább a felújítás nagysága fogja befolyásolni. Leginkább jellemző a 30% előleg, 60%-os teljesítés, 90%-os teljesítés és a végső 100%-os teljesítés. A 60 és 90 százalékos teljesítés mindig egy részmunka befejeztével válik esedékessé. Ilyenkor teljesítési igazolás alapján történik a megrendelő oldaláról az elfogadás, ami a számlázás feltétele.

Mire érvényes a garancia?
A garancia bármely felmerülő hibára vonatkozik, ami nem a szakszerűtlen használat következtében keletkezett. A garanciális hibákat a szerződésben meghatározott garanciaidőn belül javítjuk, ezt előzetesen írásban kell jelezni és egy előre egyeztetett időpontban javítjuk a feltárt problémát.

Amennyiben további kérdései merültek fel, amire nem kapott választ kérem vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi gombra kattintva.

AJÁNLATKÉRÉS
Személyes felmérés, szaktanácsadás, tételes költségvetés készítés
Ajánlatot kérek